Fotocredit:

Nominasjonskomiteens innstilling til valg av representanter

Nominasjonskomiteens innstilling til valg av representanter fra Miljøpartiet Det Grønne Frogner til Frogner bydelsutvalg

desember 14, 2022

Nominasjonskomiteens-innstilling-Frogner-MDG

Fylkes- og kommunevalget 2023: Navn: Miljøpartiet De Grønne Valgdistrikt: Oslo kommune
Valg: Bydelsutvalget i Frogner bydel

Nominasjonskomiteen innstilling til nominasjonsmøtet i Frogner lokallag er nå klar. Deltakere i komiteen har vært: Arne Haabeth, Nils Holta og Marina Heyerdahl.

Arbeidet vårt har pågått gjennom sommeren og høsten 2022, og ble sluttført 10. desember. I perioden har vi invitert alle medlemmer til å melde sin interesse, samt og gi innspill til kandidater, via e-post. Vi har vært til stede på Vestkanttorvet under Frogner-dagene for å komme i kontakt med potensielle, lokale kandidater, og vært i tett dialog med styret med tanke på aktuelle kandidater. Mot slutten av vår arbeidsperiode sendte vi en ekstra oppfordring til alle medlemmene, samt utfordret styrets medlemmer om potensielle kandidater vi kunne ta kontakt med.

Alle kandidatene er blitt intervjuet, primært på telefon, blant annet om erfaring, motivasjon for å stille til valg for Miljøpartiet De Grønne, tilknytning til bydelen, tilgjengelighet mht. tid, kommunikasjon, og forventninger til neste fireårsperiode.

På bakgrunn av intervjuene og etter en helhetlig vurdering, har vi kommet frem til denne fordelingen. Til grunn for sammensetning av listen har vi lagt vekt på en fordeling av kjønn, alder, erfaring og motivasjon. Vi innstiller på at de fire øverste plassene gis stemmetillegg (25%, jf. valgloven).

Nominasjonskomiteens innstilling er:

1. Cathrine Scharff Thommessen, 61 år